fredag, mars 28, 2008

snorigt skapande

det går sakta framåt med mitt snorande. huvudet känns som en ballong och näsan rinner. och mitt i allt elände så visar det sig att jag inte fått någon lön än. gah! vad göra?
det är sånt här man vill slippa när man är sjuk, att ringa runt o hojta på folk när öronen är fyllda med vadd. blä.

jag försöker göra lite rabattplanering så jag inte mosar igen helt med huvudet, men det går segt. jag blir trött fort, snorar mycket och hittar ingen bekväm ställning. antingen kan jag inte andas eller så börjar jag frysa och blir stel. ingen ände på eländet som sagt.

det jag hittills kommit fram till är att rabatten ska ha få sorter, starka färger och blomma lite hela tiden. det är lite speciella omständigheter runt just den här rabatten, den ligger på ett ställe som inte används på traditionellt sätt kan man säga. så jag vill att det ska vara enkla rejäla växter med klar och tydlig färg. inget avancerat, krusidulligt designtjafs med gräs o skit den här gången. även om det är det jag älskar att göra annars!

färgerna jag tänkt mig är gult och blått, antingen med lila eller orange som extra dutt. det blir pålitliga geranium, gulltörel och höstöga. det är hyfsat svårt att hitta vettiga blå växter tycker jag, nån som har nåt bra tips?
aubretia är mest lila, akleja, toppklocka och storklocka är blå, ormögans blommor är så himla små.
jaja, vi får se vad för storverk som tröskas fram i den här snordränkta hjärnan.


Tallyho!

*

2 kommentarer:

Hasse Wester sa...

Mjölkklocka - Campanula lactiflora...absolut. Det finns en blå sort som heter ´Prichards var.) som har klarare blå färg än den rena arten som är ljusblå. Mycket vackra båda två.

johanna sa...

toppen, bra tips!