lördag, juli 12, 2008

berg och dalbana

idag har varit en heldag på Liseberg. med både regn och solsken, gråt och tandagnisslan och genuin lycka (i två sekunder per åktur ungefär).

jag har åkt Lisebergsbanan, Höjdskräcken och Balder. Hade velat testa Kanonen också men det blev inte av, så får försöka mig på den en annan dag.
Man kan skippa allt bara man åker Balder. Fast jag gillade HangOver väldigt mycket, (är det ens någon som minns Loopen numera?) ingen av dom finns tyvärr längre. jag minns en gång i min ungdom när vi köade för HangOver i två timmar. men det kan ju nästan inte ha varit sant.

Lisebergs Lustgård (en del av Göteborgs Lustgårdar) skulle vi besökt men det blev aldrig av. jag kikade lite genom staketet när man går gångbanan från Korsvägen till Stora entrén, så lätt att jag ska gå tillbaka nån dag och dokumentera varenda ynka växt. nästan.

*

4 kommentarer:

litet hus sa...

...och gamla bergbanan, kommer du ihåg den? med jättetuffa killar som stod upp längt bak och körde varje tåg iförda NJURBÄLTE!

johanna sa...

jag var nog för liten för att få åka den, men jag har nåt svagt minne av den som ouppnålig dröm. :o)

Hannele på Hisingen sa...

jag åker bara nyckelpigan..

johanna sa...

hannele - ojoj, haha den finns ju inte ens längre. den heter cirkusexpressen och det är nästan så man får vika sig dubbel för att komma ner i vagnen numera! :oD