tisdag, juli 15, 2008

ljuva Westerland!

Idag hade jag tur i oturen att få med mig en kvist med rosen 'Westerland' in på kontoret. Den hade brutits av sin egen tyngd (korkad beskärning) så jag såg den som fallfrukt, fri att plocka! 'Westerland' är vackert aprikosfärgad med gulrosa stänk. Och vad den luktar, eller doftar heter det väl?! doften fyller hela gruppens rum och man känner den ute i korridoren! jag har en liten rosbukett blandad med Salvia 'Oestfriedsland' här bredvid datorn och det är nästan så jag inte vill gå ut alls.
o nu regnar det igen..


*

5 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Westerland är fin, blommar på Hisingen med.

Hasse Wester sa...

Jag har den i parken också...fin och annorlunda färg har den.

johanna sa...

Hannele och Slottsträdgårdsmästaren - ja jag vet inte vad det är med mig, jag har aldrig gillat aprikosfärgat innan, men med lila blir det himla fräckt. o så doftar den ju som sagt, då spelar färgen ingen roll!

Hasse Wester sa...

Hos mig sträcker sig en stor Flammentanzros ner mot Westerland och den knallröda färgen mot det aprokosa...är inte snyggt kan jag säga...jag får vända bort huvudet när jag går förbi. Men snart har Flammentanz blommat ut tack och lov.

johanna sa...

haha vad förskräckligt! :o) vem är det som planerat det där?