lördag, augusti 30, 2008

att jonglera med 7åringar

en dag med strålande sol tillbringas bäst med familjen. idag har det blivit ett flertal aktiviteter; vi flyttade en soffa, drack kaffe och åt äppelkaka, tråcklade in en cykel i bagageutrymmet på en bil, min ömma moder har sytt upp ett par byxor åt mig och jag har kittlat mina syskonbarn till skrattårar.
Jag o Engla har dansat vals och buggat på gatan. jag har jonglerat med henne, jag slänger upp henne på axeln, virar ner henne runt magen och upp igen tills hon nästan kissar på sig av skratt.


tamagotchi är roligt


senaste second handfyndet.
fina tallrikar går alltid hem, även om det egentligen var små skålar jag behövde...

*

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

lever tamagotchi fortfarande?

johanna sa...

inte fortfarande men det kommer tillbaka med jämna mellanrum. jag hade en sån när jag var typ 15. :o)