lördag, augusti 09, 2008

fula rabatter och annat otyg

Ett helt inlägg tillägnat fula rabatter! Och nu är det alltså jag som tycker dom är fula. Andra kan tycka annat, kom gärna med kommentarer.



Först ut har vi en gräsligt ful sommarplantering från Poseidon. Jag vet inte riktigt vad dom har tänkt sig för tema, kanske "lite av allt", eller "mest is more"?



Tvärs över gatan träffar vi på den här godingen från Bostadsbolaget. Med Mona Holmbergs perennrabatt i bakgrunden borde dom kanske satsat liiiite mera. Vad som helst hade ju varit snyggare än det här! Jag finner inga ord, det är tragiskt.


Att låta hyresgästerna själva bestämma brukar ofta sluta illa. Ungefär som det här kalaset.
Här blandar vi lite av allt så blir alla glada.

Dom där orange fackelliljorna sätter verkligen sprätt på rabatten!

Plank betyder "glömska" och "gömma undan".
Vinda och kirskål är de bästa marktäckarna!


Återigen kirskål!
Ser ni hur dom har klippt gräsmattan och format kirskålen som en liten fin vall under vresrosen? Som en ypperlig marktäckare! Hahaha! En eloge till Bostadsbolaget.

*

6 kommentarer:

Anonym sa...

:) Mess is more! Härligt uttryck!!

lisa sa...

hahaha sköna dissar! själv skulle jag vilja slå ett oslag för vissa rabatter på mitt jobb, de är faktiskt inte ett dugg snygga, trots att jag varit med och planterat dem. Tyvärr. Speciellt illa är ampeln utanför butiken, jag skäms när jag ser den. Usch.

Hannele på Hisingen sa...

Sååå illa tycker jag inte att dem ser ut, mammam bor på Bostadsbolaget, och där har dom det fint - och det är inte FÖRBJUDET av hyresgästerna att plocka bort lite ogräs, mammas man har rensat i deras fina örtagård (fastighetsskötare har också semester).

johanna sa...

ronja - ja ibland måste man komma på lite bra uttryck att slänga sig med :o)

Lisa - jo jag känner igen det där. jag har ingen just nu som jag måste se varje dag som tur var :o)

Hannele - jag tycker det är SÅ illa. men alla har olika smak som tur var :o)
jo jag vet att det är trevligt om hyresgästerna hjälper till men alla som sköter rabatter på Bostadsbolaget är miljövärdar och har sommarjobbare minst 5 månader varje sommar. så lite borde dom kunna hinna med.

Anonym sa...

Min mamma är med och planterar lite i krukor utanför sin egen trappuppgång.

nilla|utanpunkt sa...

Haha, jag tycker du är urcool som vågar vara så kaxig (och rätt har du också!)