fredag, oktober 31, 2008

Fix o färdigt för helgen


idag var det fullt ös hela dagen. kort dag men mycket att göra. blomaffären hade pyntat upp med blommor och dekorationer i orange, med fina mosshjärtan som verkar vara på tapeten just nu. såg såna utanför Lagerhaus blomhörna också. i stan var det hysteriskt mycket folk som vanligt. pengar och ledigt gör folk galna.
de här krukorna med höstblommor skapade jag igår, och nu är jag äntligen färdig med alla höstblommorna. och så hittade jag ett käckt soprumsbibliotek. nån snäll hyresgäst som vill bjuda sina grannar på en dos kulturell förfriskning under soprumsvistelsen.



*

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen,

Nu har jag skrivit ett inlägg om mina katter som personer... Det blev lite långt, kanske för att fantasin skenade iväg snabbt där - dock är allt "kind of" verklighetsbaserat! :-D

Happy Halloween! Det säger alla här idag..

Hannele på Hisingen sa...

Happpy Halloween!

johanna sa...

Happy Halloween på er!

lisa sa...

böcker i soprummet, sån´t är bra tycker jag! brukar "rädda" böcker ur pappersinsamlingen i huset.

snygga höstplanteringar också!

Anonym sa...

Snygga höstplanteringar! Du som har koll, hur länge klarar sig såna ute egentligen..? Säljarna lämnade kvar en del sånt här, lite kål och ljung och en-liknande saker. Rätt fint och de ser ju fortfarande schyssta ut trots att det är is på dem om mornarna... ska man bara låta dem vara eller..?

johanna sa...

lisa - haha, ja dom gamla takterna sitter i kan jag gissa :o)

helena - dom brukar hålla sig vintern igenom om det inte växlar allt för mycket mellan varmt och superkallt, o så beror det lite på vad det är för växter. glöm inte att vattna bara, för det är oftast frystorkan dom dör av. kålen kan ge upp om det blir frost o sen varmt. jaaa, det är komplicerat ;o)