söndag, oktober 26, 2008

Hur är dina djur?

Sandra i niotillfem skrev en rolig grej om sina husdjur. Hur dom skulle vara om dom var människor.
Här har vi mina kattdamer.


Sissi skulle vara en riktig bitch. Allt på hennes villkor, om inte får det vara. Alltid påträngande, tar vad hon vill ha och får hon det inte surar hon i evigheter. Allt ljus och kärlek på henne. Ibland kan hon glömma bort sig för en sekund och mjukna för att sedan blåsa bort det som om det aldrig någonsin hänt. Hemma om kvällarna grubblar hon på varför hon inte blivit bjuden på fler fester och frågar någon vad hon gör hemma en lördagkväll är det verkligen hennes beslut att stanna hemma på en spakväll med ett glas vin och bara rå om sig själv. Tro inget annat!




Pygge är allas lilla älskling. Hon som flyger som en fjäril mellan blommorna och vill ge alla av sin kärlek, men kommer någon för nära och skulle vilja - gud förbjude - kramas eller pussas, så sticker hon snabbare än vinden. hon sportar och festar helst inte utan sitter hemma i sin loppisfyndade fåtölj och läser djupa böcker om ryska poeter, äter linssoppa och ekologiskt bröd. ibland får hon ett ryck och springer på stan och försöker vara som alla andra men det passar henne inte innerst inne.

*

6 kommentarer:

Anonym sa...

hej, tack för kommentaren om vintertid USA-Europa.. Jag tänkte ju det, vi brukade ju byta samtidigt som Europa, men så ville dom tydligen ha det en vecka senare - bara sen 2007! Ja, varför det blev bestämt så, får jag väl fortsätta spåna på..

Trevlig blogg, jag fick mig ett gott skratt när jag läste om dina kattpersonligheter! Jag och min man brukar skämta om hurdana våra är... Jag måste göra ett inlägg om det jag med...jag vet precis! hihi!

johanna sa...

hej kul att du kollade in. jag gillar att googla o snoka reda på saker så tänkte kolla om jag hittade nåt. knas att man inte fick veta orsaken till att ni byter en vecka senare bara. nu ska jag läsa om dina djur!

MissMagicGirl sa...

Så söta båda två!

nilla|utanpunkt sa...

Det är något speciellt med kombinationen trädgård och katter. Eller snarare, de personer som har trädgård. På så många bloggar – över hela världen – så möter jag folk som älskar trädgårdar...och se där, har katt (gärna flera). Jag är själv kattälskare, men dessvärre utan för närvarande. Men visst är det roligt – finns det trädgårdsintresserade med hund, alls?

Anonym sa...

Hej Johanna!
Tack för din komm. på min blogg! Jag skrev ett svar samma dag men blev utsparkad från Blogger... too much traffic, eller nåt. MEn iallafall, jag hade funderat på om inte vi hade vintertid samtidigt som Sverige förut... och så bytte dom 2007! Men frågan kvarstår.. varför behöver vi en vecka längre...? ;-D

jag fick mig ett gott skratt over detta inlagg du har om katterna. Jag har ocksa tva katter och maste lagga in ett inlagg om samma sak... vi brukar alltid skamta om hur de skulle vara som personer...hihi

Anonym sa...

Oj då, det kom med iaf!? Ja, nu kan du kanske deleta detta och förra svaret.. :) Jag har inte hunnit skriva nytt inlagg an; det behovs en bild pa kattdamerna oxa.