onsdag, november 05, 2008

Arbetsförnedringen, var god dröj!

idag låg det ett nerkissat brev på hallgolvet när jag kom hem. först blev jag arg för att en katt hade kissat på brevet, men när jag såg att det kom från Arbetsförmedligen fick jag onda aningar. och det visade sig att det var ett bra beslut att kissa på brevet.

Söker du fortfarande arbete? var rubriken.
"Vi på AF har inte hört av dig på en tid och undrar om du fortfarande vill vara inskriven på af."

jomentjena! jag har inte satt min fot där sedan i februari! har dom inte kommit på tidigare att jag kanske inte kommit tillbaka och avskrivit mig? puckon.
andra människor jagar dom med blåslampa som ska redogöra varje futtigt litet arbete dom sökt men jag kan arbeta i godan ro i nästan 9 månader innan dom undrar vart jag tog vägen.

lägg ner arbetsförmedlingen för helvete!

*

4 kommentarer:

lisa sa...

Det är verkligen ett lotteri det där.

Jag brukar ringa och berätta när jag fått jobb, för de blir så otroligt glada och förvånade. Men jag ser varje gång till att de inte tar åt sig äran.

johanna sa...

glada och förvånade!?
"nämen lilla Lisa, lyckades du verkligen hitta ett jobba alldeles själv? det var ju duktigt!"

suuuuck...

Anonym sa...

Va, kan de inte kolla med skatteverket att du jobbar innan de "bryr sig"?? Hur är de egentligen med statliga verk har de ingen som helst koll?? Jag tror knappast att af behövs - fast det ger ju några jobb åt dem som jobbar där iaf.... DUKTIGT PINKAT, KISSE! ;-)

johanna sa...

haha, jag var hos dom i februari och skrev in mig, för säkerhets skull, men jag hade jobb på gång, och en vecka senare fick jag jobb och avbeställde tiden hos dom och då utgick jag ifrån att dom avskrev mig. men det gjorde dom tydligen inte.

nu har dom vaknat o kallade in syrran nästa vecka då hon ska kunna redovisa vilka jobb hon sökt sen dom senast brydde sig, alltså i juni. kom igen....