söndag, november 02, 2008

Jag och Bond

igår var vi på Bond!
jeeses vilket jävla högt ljud det var! det kändes som om jag var inne i filmen under varje sprängning och skottlossning, hela biostolen skakade. jag vet inte om det berodde på den kassa placeringen (längst ut på kanten nära bioduken) eller om det ska vara så på den nya flashiga(?) Bergakungen. mitt första besök där och jag blev inte så imponerad av den biografen för övrigt.

men men.. åter till Bond.
PlutmunsDaniel levererar som vanligt men det var aningens happigt med alla snabba klipp och allt resande kors o tvärs o pang tjoff smock o vidare till nästa.


här
kan man kolla om man behöver läsa min blogg på andra språk, här är den på engelska. det blir väldigt roligt översatt!

*

4 kommentarer:

Lilla B sa...

Jag gillar Bond när det levereras stilfulla smällar. Inte tjoff, bara utan med snits. Som förr....
Och allehanda finurliga dräpargrejer.

johanna sa...

jo men dom måste ju utveckla filmerna. fast det behöver inte bara vara pang pang o hej o hå. det är tröttsamt.

Anonym sa...

Jag har inte sett den ännu...kritiken har ju varit sisådär...är den inte rätt kort har jag hört...men det här är ju en sån film man helst vill se på bio....; )
/Janne

johanna sa...

Gardenlife - jo den är bara 1½ timma, ovanligt kort för en såndär mastodont pangpang film. Och väldigt olika recensioner, en del hyllar och en del sågar. Jag tycker att den är sevärd, men den är inte fantastisk, inte som den förra.