torsdag, november 20, 2008

ute blåser vintervind

det blir inte så mycket trädgårdsbloggat här just nu tyvärr.
allt håller på att ruttna och dö i trädgården och på jobbet är det kaos, och katten har fått tandsjukdomar och jag ska bli av med min visdomstand. allt detta innan jul!

som tur var kan man ta en promenad, om man inte blåser bort, och titta på fina hus. här är ett av mina favoriter just nu. älskar färgen. formen och de små balkongerna.



ibland hittas det tydligen mindre "snälla" fynd på jobbet.
den är faktiskt inte min. :o)

*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mm... håller med. Det var ett fint hus!
Min stora gamla katt fick en tandsjukdom som gjorde att tänderna liksom löstes upp. Det gjorde ont som f-n så han åt knappt någonting. De dåliga tänderna togs bort (ganska många) och sen blev han som ny igen. Tandköttet blir tydligen så pass hårt att de kan använda det som tänder. Huggisarna har han kvar, och han äter fortfarande gärna kött och "knacksisar".

Men inte ruttnar och dör det väl i trädgården...? ;) Allt som vissnar lägger sig som en varm matta över rötterna som ska övervintra, maskarna får en massa mums att jobba med och en del grejer kan vara riktigt snygga även om det är vinter! Buskar och träd har fått knoppar som ska slå ut nästa år och...

Jisses så hurtigt det lät, men jag trivs riktigt bra med hösten! :)

Kram från Ronja

johanna sa...

Ronja - jo min katt har också det, den heter FORL och tanden lixom ruttnar underifrån. Jag har läst på lite nu och det verkar inte lika läskigt men ändå, tänk att bli av med alla tänderna, det kan ju inte vara så skoj.