tisdag, mars 24, 2009

Ni är väl med på Earth Hour?

Nu på lördag den 28 mars kl.20.30 är ni väl med på Earth Hour?! Släck ner en timma för världen och för miljön.

Hela 2393 städer i 83 länder har hittills anmält sig till Earth Hour. Sydney, Peking, London, Los Angeles, Moskva, Köpenhamn, Göteborg och Malmö är några av städerna som kommer att delta.

I Göteborg släcks bland annat Avenyn, Götaplatsen, Svenska Mässan, Läppstiftet, Skansen Kronan, Scandinavium, Bockkranen och Nordstan.

Världsnaturfonden WWF bjuder in till konsert på Skansen i Stockholm med kända artister, programledare och talare i samarbete med Rix FM, en av de radiokanaler som "släcker ned" sändningarna under Earth Hour.

Arla svidar om sina mellanmjölkpaket, släcker alla kontor och fasadbelysningar, och informerar om Earth Hour på sin hemsida. Hemsidan kommer också att släckas ned och besökare skickas vidare till wwf.se


Läs gärna mer på wwfs hemsida!


ett "nedsläckt" mjölkpaket.
*

3 kommentarer:

Fundera grönt sa...

Jag min klant sitter på tåget på väg från Stockholm då. Och jag hoppas inte att det stannar under en timme, för det är inte det snabba tåget...om jag säger så... utan det tar sina timmar. Ändå.

johanna sa...

Fundera grönt - nej SÅ engagerade är nog inte SJ i miljökampen. :o)
tid är pengar du vet.
du får väl blunda i en timma och skippa restaurangvagnen eller nåt :o)

Minnalainen sa...

Jag var på bröllop vid Earth Hour, vi kunde inte släcka ner helt men jag propsade på att vi skulle släcka så mycket som möjligt (men vi hade en DJ som spelade osv). Osis att brorsan skulle gifta sig just den dagen! Visserligen blir det lätt att komma ihåg datumet.