torsdag, april 15, 2010

on air

inkopplingen var idag och det gick bra. jag har lätt att urskilja röster, syrrans röst lät likadan som förut, men andra ljud är det lite si o så med.
mycket justeringar och liknande återstår dock, men att första dagen kunna höra nån läsa ur en bok och kunna upprepa det (utan avläsning!) är otroligt!

själva inkopplings ögonblicket var en chock! så mycket läskiga ljud som bara dundrade in i huvet på en. ett totalt kaotiskt bludder. jag höll på att få panik en kort stund men det ordnade sig.

värst är att vara utomhus där det är mycket trafik. mycket brus o muller o vinande o konstiga ljud jag inte kan identifiera.
o pygge låter som hon kommit i målbrottet!

det återstår 3 justeringar, och sen är det bara att träna och träna hörseln för bästa resultat.

tallyho!


*

4 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

SMS kör vi med...

Helena sa...

Oj, vad spännande! Verkligen lycka till!

johanna sa...

Tack tack! :o)

Hannele på Hisingen sa...

(jag skulle behöva bara i ett öra,
sover jag på rätt sida, störs jag inte av nåt)