torsdag, juli 22, 2010

lyckans lott




när längtan efter en sommarstuga sliter och bränner i en som en ilsken manet är det en klen tröst att spatsera lite på koloniområdet nära mig. det är en för stor del fula stugor, trädgårdstomtar o för mycket gräsmatta. jag vill ju ha mer stuga, mer tomt, mer allt!
men jag vill inte betala samma summa för en frimärksstor tomt som man får för the real thing med torp och tomt i tex dalsland.
så kanske en odlingslott får duga så länge?
jag vill ju få mojsa lite i jorden, se små saker spira o gapa på sniglar.
och slippa slabba med jord på balkongen. för balkongodling är jävligt överskattat i storskala. urk.



bilden är en dröm.


det här är på riktigt!
*

3 kommentarer:

Jo sa...

Jag förstår din tanke helt och fullt! Det var just av den anledningen som vi slog till på rucklet. Förvisso väldigt många mil bort, men till en kostnad av typ en halv kolonistuga. Och då får vi ändå vara på en ö liksom. Men hade vi inte haft rucklet, så hade jag gärna haft en kolonistuga ändå, fast kanske inte i en av de dyraste områdena, för det är ju fullkomligt ljuvligt med dessa små stugor! :)

johanna sa...

jo precis. mer för mindre peng!

nej om de är dyrt med stuga här i min förort så kan man ju bara gissa sig till vad det kostar tex i de centrala delarna, Slottskogskolonin, hahaha lycka till lixom.
ja erat ruckel låter mysigt! lyllo dig! ;o)

Hannele på Hisingen sa...

mysigt