lördag, november 27, 2010

say bye buy!


idag är det en köpfri dag! det har gått mig lite förbi, jag som inte har facebook numera.
tidningarna är inte så taggade att informera om sånt här dessutom. det anses väl lite fult o smutsigt, töntigt att mitt i den begynnande julhetsen verka för att man inte ska köpa NÅGONTING på hela 24 timmar. herreminje, hur ska man klara detta? verkar vissa tycka.

det är bra för miljön och för plånboken och själen att inte handla en massa skit hela tiden.
tänk på det!

nu ska jag gå o frottera mig kulturellt med familjen på Konstepidemins årliga julmarknad. bilder kommer!


2 kommentarer:

Jo sa...

Jaså, är det en sådan dag idag? Dagen efter Balck Friday, det kan ju inte vara någon tillfällighet? ;)

Tur att jag är ute på ön då, då kan jag lugnt hålla mig från att köpa nåt :)

Hoppas att julmarknaden är lika spännande som den låter!

Göran Hådén sa...

Det var ändå en hel del media som uppmärksammade En köpfri dag, se http://enkopfridag.wordpress.com/2010/11/27/media-for-en-kopfri-dag-hittills-i-ar/