tisdag, mars 08, 2011

baka baka!


Med nya böcker kommer nya besattheter!
Spännande recept i min nya brödbok BRÖD gjorde att jag scannade av mjölhyllan på Hemköp och minsann om jag inte hittade det udda Manitoba Cream stående längst ner närmast golvet. Namnet skvallrar inte direkt om kvalitetsmjöl utan låter mera som en mjölkdrink från nån karibisk strand. 24 spänn skulle dom ha för det (23.95kr för att vara exakt. Varför i helvete dessa småören, ta bort skiten!) och ett specialmjöl slank ner i kassen med (18.95 för det. Kungsörnens kostade ca 21kr tror jag). jag glömde kolla o
m det finns ekologiskt specialmjöl, det borde väl nästan finnas?



rye bread

hmm.. vilken ska jag ta?

Och för er som undrar, nej boken är inte VEGAN, men allt går ju att veganisera med lite glatt humör och soja/havreprodukter! Det gäller även vanliga matlagningsböcker och recept...

*

1 kommentar:

Minnalainen sa...

Brödet i mitten ser ut som en marängtårta! x'D