fredag, maj 27, 2011

ordning i affären?


jag förstår mig inte på hur mataffärer placerar olika saker. som tex blanda laktos och mjölkfritt i samma hylla är ju ganska logiskt. Men äggfritt och glutenfritt? och vegansoftsspread bland vanliga mjölkostar? och tofun bredvid fetaosten?
på min Hemköp hittade jag vegan äggfri-majonnäs i glutenhyllan (där jag aldrig kikar annars), bredvid No eggpulvret. VARFÖR står den där? ingen vegan som inte är glutenintolerant kommer ju nånsin kika i den hyllan? och tahinin, ett kärt pålägg för många veganer står i "multikulti"hyllan.

jag stör mig på detta!
finns det fler som gör det?


3 kommentarer:

Helena sa...

Javisst, men sorteringen är väl helt logisk för dem som bestämmer. "Här står allt som bara konstiga människor köper..."

johanna sa...

Men även vi konstiga människor har ju pengar att spendera!
suck...

nepply sa...

thaini är ju för att det är en vanlig krydda i tex lebanon. som inte används av "vanligt folk" (läs: svenskar som bara kan äta kött med pasta/potatis/ris och sås). för mig är det logiskt att hitta thaini i multiculti. Det andra, not so logiskt.