fredag, juli 22, 2011

Listig tjuv


jag har norpat en lista av Lisa som har norpat en lista av Östfronten som har norpat en lista...


Nämn något som gjorde dig glad igår: När jag och en jag bråkat med blev vänner igen.
Vad gjorde du kl 08 imorse: Satt i jobbilen och väntade på att det skulle sluta spöregna.
Vad gjorde du för 15 min sedan: Hämtade mina nytvättade arbetsbyxor.
Det sista du sa högt: "Vad är det lilla hjärtat, vad vill du?" till katten som jamade.
Det senaste någon sa till dig: "Ha det gött, vi ses!"
Vad har du druckit idag: Kaffe, vatten, sojamjölk.
Vad var det senaste du åt: Pasta med tomat, cannellinibönor och basilika o ärtpuré.
Vad var det senaste du köpte: Lunch igår på Picadeli.
Vad är det för färg på din ytterdörr: mörkbrun
Vad är det för väder hos dig nu: Molnigt och kvavt.
Godaste glassmaken: Choklad o lakrits.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Jorå.
Sover du tungt: Som en sten.
Drömmer du mardrömmar: Ibland.
Favoritklädsel: Allt snyggt man kan ha på sig när man inte jobbar.
Favoritlåt just nu: ingen speciell
Vad ser du om du tittar till höger: Soffan.
Vad gör dig glad just nu: Att det är fredag.
Vad ska du göra härnäst: Lägga mig på soffan o läsa.
Höger eller vänsterhänt: Höger.
Humör just nu: Glad men trött.
Favoritgodis: Är tyvärr gelatingodisjunkie, men big no no numera. Så choklad,
Kläder just nu: Svarta mysbyxor, rosa linne o grå kofta.
Sommarplaner: Åka till Dalsland, och gärna hinna med Kullen, Läckö slott, Malmö och Stockholm igen...
Hur många kuddar sover du med: Tre
Morgon eller nattmänniska: Både och, det är olika.
Vad är viktigast för dig: Att må bra o stå fast vid mina värderingar o principer.
Är du kittlig: yep.
Snarkar du: tror jag inte.
Stjärntecken: Våg
Äckligaste insekten: Fästing
Längtar du mest efter just nu: Mer tid, slippa jobba, hus o stor trädgård, o fint väder (nästan) jämt.

*

Inga kommentarer: