fredag, januari 13, 2012

Usa 75



Jag vet inte om jag har berättat om mitt trevliga fynd i höstas. En kulen morgon när jag var ute en sväng med jobbilen såg jag några intressant siluetter vid en husvägg. Jag tvärnitade, kastade mig ut och spanade in ett par underbara smäckra teakfåtöljer som stod ensamma och övergivna utanför ett soprum.
Självklart förbarmade jag mig över dom och tog hem dom.
Det visade sig vara ett par Dux-fåtöljer kallade Usa 75, formgivna av Folke Ohlson på 60-talet. Tyvärr saknades dynor till mina fåtöljer men är man en handygirl är det inget som stoppar en.
Dom kommer pryda sin plats i vardagsrummet när dom är klara, det är så säkert!



Jag har inte fotat mina fåtöljer än så bilderna har jag lånat från gamla auktioner på Bukowskis. 



*


2 kommentarer:

Jo sa...

Oj, skojar du med mig?! Skitsnygga!

//Fröken Grön-av-avundsjuka

johanna sa...

Det är sant, otroligt men sant :o)