torsdag, juni 05, 2008

driver dagg faller regn

åh nu måste det regna snart!
Göteborg har inte fått en enda droppe regn sedan den 1 maj!
Det börjar bli kritiskt på sina håll och jag börjar blir trött på att det är så vansinnigt varmt på jobbet. jag hinner knappt med nåt annat än att vattna, jag trippelvattnar flera gårdar samtidigt. jag vet inte hur många slangar jag har på varje gård. jag skulle gärna ha det dubbla om jag kunde.

jag gick en sväng i skogen idag. vissa ställen är helt förtorkade. vissa små träd och buskar var som fnöske. det är absolut grill- o eldningsförbud i Göteborg just nu, men ändå brinner det på flera nya ställen varje dag.

imån är det mammas födelsedag. då bär det av till sol och bad, grill och lata dagar. Jag lovade Engla att bada med henne, så här ska badas!

Tallyho!!

*

Inga kommentarer: