lördag, augusti 09, 2008

A och O och allt det där

det finns vissa saker man måste tänka på innan man börjar måla om. att man har redskap, rollar, penslar och sånt. gott om tid är väldigt viktigt. tålamod är mindre viktigt, om man målat några gånger förr så är man veteran. att tejpa mycket och noga och länge så klart. och viktigast av allt, att man har gott om färg!
det sistnämnda var något jag lyckades glömma bort att kontrollera innan jag började med allt annat. jag hade ett svagt minne av några burkar med rätt färg som visade sig vara ett väldigt svagt och felaktigt minne. rummet blev målat men det är inte färdigmålat. jag kör alltid två rikliga lager. nu blev det ett ynka tunnt lager för att rummet inte skulle se helt koko ut.
jag passade på att möblera om så kanske det inte är nån som tänker på att väggarna inte är färdigmålade. den gamla ljusa tapeten kikar fram lite här o var i nåt som ser ut som svampmålning goes crazy.
nåja. så snart plånboken och orken tillåter skaffar jag färg och gör om hela den här proceduren. jag har målat alla lister iallafall. nu är det dags för frihands schblonerna.

*

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

vet inget om målning, nu sköter sönernasånt :)

johanna sa...

hannele - tur att du har några händiga jobbare :o) är man ensam är själv bäste dräng.