torsdag, augusti 28, 2008

överfynderi

det bästa med mitt jobb är att fynda. folk slänger så mycket användbart så det är inte sant. på detta jobbet är fyndkvoten dock inte lika hög som den var i Ståckhålm, där var det helt sanslöst!

problemet med alla saker jag släpar hem är förvaringen. vissa saker finner sig en plats bums och andra måste jag ha bara för att ha. det är mycket jag inte har nån plats för i hemmet just idag. det kan ju bli lite trångt med tre taklampor i samma rum. kan man spara saker för sitt framtida större hem? jag drömmer ju om en sommarstuga!
jag kommer att få slå mig fram i mitt hem om tio år, jag samlar ju mest på stolar och lampor! jag blir en prylgalen crazy catlady!

mitt senaste fynd! en jättesöt glaslampa.
men var kan man ha den? i hallen så kommer den sticka ut ögonen på folk!


fynd från förra året. den väntar fortfarande på att bli omklädd och få elen utbytt, och sedan bli upphängd i sovrummet. jag hade tänkt mig silkestyg i nån lilamurrig färg.


*

6 kommentarer:

Karin sa...

Jag vill också jobba på ett ställe där man kan göra fynd! :) Kan riktigt se framför mig den där lampan med ett murrigt lila tyg. Skulle vilja fixa något liknande själv. Har du sett Watt och Wekes lampor?

johanna sa...

Karin A - ja jag har sett dom, det är precis den känslan jag vill ha. Spiti har fina lampor oxå.
jag måste bara få tummen ur...

Lilla B sa...

Den översta skulle jag hänga upp till advent och så var den julpyntningen klar!

Hannele på Hisingen sa...

Läcker lampa, skulle passa i trädgården...

johanna sa...

lilla b - haha nu var du taskig :o)
så julig är den väl inte?

hannele - ja det vore kanske nåt..

lisa sa...

Fina fynd! Köp en koloni, då har man en ursäkt att samla på sig mer!