tisdag, augusti 26, 2008

tygla sig

sjuk som jag är varvar jag tiden mellan dator och soffa.
ikeas hemsida har blivit genomgången både upp o ner o bak o fram ett antal gånger. jag har hittat ett par tyger som jag bara måste ha! jag måste även ha gardiner i mitt hem, så där ska tyget vara! nu när man är hemma märker man att det ekar lite här o var och det är ju inte så mysigt.
och nu är det så att jag inte har nåt tålamod. jag är sjuk och då ska man inte ränna omkring och jag som vill ha mina gardiner här o nu, tyget kan ju ta slut, aldrig komma igen och jag blir utan mina tyger o i slutändan gardiner och får leva i ekot i evighet!
så ser skräckscenariot ut.
eller så blir jag frisk bums och hugger tag i nån trevlig familjemedlem med bil och åker fortast möjligast till närmaste ikea och rycker åt mig alla tyger fortare än en skållad råtta!


det är så fint så fint!väldigt mycket retrokänsla i den här.

bilder från ikea.se

*

3 kommentarer:

litet hus sa...

det översta påminner om sven fristedts mönster, kolla in honom, han gör/har gjort jättefina mönster (om detta fina hinner ta slut)! även för ikea för några år sen om jag inte minns fel.

johanna sa...

litet hus - grejen är ju att dom har ju vissa produkter ganska länge på varuhusen. jag inbillar mig bara att det kan ta slut för att jag inte har möjlighet att bums o genast åka dit! :o)

Hannele på Hisingen sa...

Tråkigt, när sjukdomen tar krafterna, jag sover bort mina små krämpor (vi fyrabarnsmammor fick inte var sjuka länge :)
Roligt med nytt i hemmet, på hösten är en bra tid att fixa.