tisdag, september 23, 2008

Mana ut 5!

Listor listor listor. jag tror det är något livsnödvändigt, att inventera, lista upp, krafsa ner, spalta upp saker och ting. Tagen med berått mod från Lilla b!

1. 5 saker jag har i min frys:
Isbitar i plastmojäng, batterier, en blåbärspaj från ikea, en påse rallarhalvor och broccoli.

2. 5 saker jag har i min garderob:
kjolar, koftor, skärp, jeans och raggsockar.

3. 5 saker jag har i handväskan:
jag byter handväska ofta så därför har jag skurit ner innehållet till ett minimum av plånbok, mobil, nycklar, lypsyl, läppglans, ögondroppar och en liiiiten necessär med livsnödvändigheter så som binda, nagelfil, plåster, ipren och ansiktspuder.

4. 5 saker jag har i badrumsskåpet:
ansiktskräm, hårjox, parfym, smink och linsvätska

5. 5 saker jag har i min bil:
jag har ingen bil! men istället en välbehållen grönskimrande vacker cykel från väldigt länge sedan!


Raska på o lista, den som vill!

*

2 kommentarer:

Lilla B sa...

Frysta batterier???

johanna sa...

haha, ja det är gammal vana som sitter i. min pappa har alltid batterier i frysen. "dom håller bättre då" så jag gör som pappa gör :o)