söndag, september 14, 2008

ur paddperspektiv

Oj! Jag har missat att gratulera bloggen vid inlägg nummer 300. grattis i efterskott dåra!


Hela lördagen bestod av jobb. Familjedag är hårt slitdag. Vi hade fika, ponnyridning, fiskdamm, korvgrillning, brandbilsuppvisning, miljöinfo, sopbilsuppvisning, elbilsåkning, osv. pust.

eftermiddagen förgylldes med en stillsam färd på Göta älv. Som den genuina göteborgare jag är har jag aldrig i hela mitt liv åkt Paddan (Paddanbåtarna), utan bara smädat båtåkarna där de tuffat fram på kanalen. det är aldrig försent för bot och bättring och alltså tog vi en tur genom Göteborg på vattnet.

för övrigt finns det en underbar seriestrip med den eminenta serien Rocky där han nämner Paddan. Jag visade den för alla i Stockholm när jag jobbade där men det var ju verkligen fel målgrupp då ingen fattade vad Paddan var för nåt!


Som på ett pärlband utmed älven har vi först
jagaren Småland, Göteborgs Operan, Läppstiftet och Barken Viking.
Barken Viking

det finns både övernattning och restaurang på Viking.

dockan i Göteborgs Hamn


Stena Carisma, Stena Lines catamaran tar dig till Fredrikshavn på drygt 1 timme och 45 min! (Jutlandica och Danica tar över 3 timmar!)
Här ligger hon uppställd för i år, togs ur trafik 31 augusti.

Göteborg!
*

4 kommentarer:

Helena sa...

Fint! Det är faktiskt en trevlig åktur - jag har åkt den två gånger...

johanna sa...

helena - nänänänä nu har du överskridit maxgränsen för åkturer med Paddan rejält! fast du kommer iofs flytta utsocknes snart så då får man åka hur många gånger som helst ;o)

Anonym sa...

Vilken tur, då får jag åka med Mini sen. :)

Hannele på Hisingen sa...

Grattis! Tjusiga bilder i en tjusig stad...