lördag, december 20, 2008

dan före dan före dan före osv...

idag ska det stora pepparkaksbaket gå av stapeln. ja lite sent men har man svårt att planera så har man. fem glada bagare varav tre är barn ska härja i mitt kök idag. tur att jag har ett så stort kök! och så är det nog dags för mig att öva lite på att inte ha sån ordning hela tiden. tre barn hjälper ju gärna till med den biten.
det ska bli ett hus och sedan fritt bakande. jag vet själv hur roliga figurer man kan knåpa ihop bara fantasin får fritt spelrum.


bild från arla.se.

kanske blir det lika snyggt som det här, kanske inte.
nu ska jag vässa armbågarna och köra sista julklappsrejset på stan!

*

4 kommentarer:

Hasse Wester sa...

Lycka till med husbygget och ha en skön helg!

johanna sa...

Tack så mycket o detsamma!

Anonym sa...

Önskar dig en riktigt god jul!
Kram från Ronja :)

Hannele på Hisingen sa...

God fortsättning.