tisdag, december 30, 2008

Önskedag

Jul, ledighet och ännu en sjukdom har inte gett mig någon bloggork, så detta är det första jag skriver på ett tag.

Så här på näst sista dagen detta år tänker jag inte lista en massa jox som alla andra, utan lätt nedskriva några önskningar.


...att nästa år blir lyckosamt med kärleken och familjen, framgångsrikt på jobbfronten och universitetskurserna, att jag inte längtar ihjäl mig efter hus och trädgård, att det helt enkelt löser sig och knallar på trots finanskriser, klimathot och allsköns annat otyg som försiggår här i världen.

Jag önskar er ett Gott nytt år och en god fortsättning på det nya året.


*

7 kommentarer:

Hasse Wester sa...

Önskar dig en fin nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År!

johanna sa...

Tack detsamma Slottis!

Hannele på Hisingen sa...

Hyvää Uutta Vuotta!

Fundera grönt sa...

Gott Nytt År! Vad ska du plugga?

Lilla B sa...

Ha en riktigt trevlig nyårsafton och ett Gott Nytt År!

johanna sa...

Hannele - tack detsamma! nu även på finska ;o)

Fundera grönt - Tack, jag ska läsa miljövetenskap och miljövård. dags att pimpa CVt lite.

Lilla b - tack detsamma, ha en trevlig kväll o god fortsättning!

Anonym sa...

Hej och Gott nytt 2009 till dig också! Om jag bodde i Sverige skulle jag definitivt också plugga kurser på universitetet. Hemma är ju kunskap fortfarande *gratis*!!

Jag tänkte läsa spanska här på grann-universitetet men de är hutlösa i sina avgifter...ca 1000 dollar per termin. UCLA är rätt ok, gick en termins kvällskurs där efter jobbet, men numera jobbar jag inte därborta = långt bort.

Lycka till med dina föresatser!