torsdag, mars 19, 2009

sura grannar

idag höll det på att sluta illa
jag började vårfeja lite på balkongen. sopade och flyttade lite krukor och så. och en var full med vatten och välte. det dröjde inte länge innan grannen undertill bankade i plåten! jävlar vilket oljud och sen hasade hon sig upp till mig och ringde på och ropade i brevinkastet och började gnälla. jag sa att det var en olycka, att vattnet rann ut, det var inte meningen.
det blev ju så smutsigt tyckte hon, notera att tanten är från iran och nära döden och knappt kan kommunicera på svenska, jag sa förlåt och att det inte ska upprepas, hejdå.

bara några minuter senare står tanten med uppbackning av nån yngre kvinna utanför min dörr igen, och ringer på och bankar i evigheter. jag orkar inte öppna, jag tyckte saken var avklarad.
vad kan man säja mera än att det var en olycka och ursäkta?


ge mig en ny lägenhet, ge mig en ny lägenhet,ge mig en ny lägenhet,ge mig en ny lägenhet....

*

2 kommentarer:

Jo sa...

Ajaj.. men det var ju en olycka, och hur mycket vatten kan det ha varit? Den eventuella smutsen kommer ju att regna bort ändå.. :)

Vi har en motsvarande tant som kommer och ringer på varje gång innan/när vi har tvättid och vill låna maskinerna. I början är man ju snäll och säger: Jag ska bara tvätta x maskiner, så kl si och så kan du ta en maskin. Men nu börjar jag blir trött på henne, boka en egen tvättid, som alla andra får göra! Suck för jobbiga grannar!

johanna sa...

Jo - det var ju ingen syndaflod direkt men är man gammal tant som är hemma dagarna i ända så är all smuts onödig smuts! :o)

Knasig tant ni har hos er. varför vill man låna nån annans tvättid?
det kanske är väldigt komplicerat att boka tid? du får nog ge en grundkurs så ni slipper henne.