söndag, mars 15, 2009

söndagspytt med vårsmak

Idag kändes det verkligen att våren är på väg! Stan fullkomligen kryllade av folk när solen kikade fram och man behövde varken vantar eller mössa, halleluja!



Låt mig presentera Ippy the Hippie! knasig glasfågel från Iittala.
tveksamt om han får ett nytt hem hos mig, med eller utan äggkopp som hatt.


syrran undrade om det blev för juligt med det här tyget i köket, men jag får sköna retrovibbar av det; 70-tal, färgglada plastburkar och myspys. vad säjer ni?


Äntligen har jag skaffat rätt stearinljus till min väggljusstake eller vad det kallas, (för övrigt fyndad för 40 spänn) värmeljus hamnar för långt ner så man missar ljusspelet på metallbladen.



*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att ni fått fint väder och folk börjar på att tina upp! Fram med mjukglassen och rätt stämning brukar infinna sig! :)

Anonym sa...

Hittade hit av en slump. Såg att Du skrivit in någons gästbok (eller kommentarsfält snarare!) att man inte ska pynta för grannarna. Det handlade om gardiner. Tyckte det var så bra sagt och ville gärna göra vågen för Dig för detta! :-)

johanna sa...

Susanne - hej kul att du tittade in. Ja det var hos Mönstermönstret.
Många som pyntar av gammal vana och undrar vad folk ska tycka :o)

Jo sa...

Hoppas att det går bra hos vet idag! Vad menas med FORL? :)