söndag, februari 13, 2011

lördagsmys o söndagslunch


lite försenade firade vi Vegan Pizza Day igår med hembakad pizza.
en med tomatsås, banan, jordnötter och curry, veganmozarella. och en med tomatsås, svamp, oliver, oregano och veganmozarella. visst låter det skumt med mozarella på bananpizzan men den smakade bra och gav just rätt ostighet.
J hade kebabsås på sin, men den var köpt så icke vegan.
Trots att jag avskyr varma bananer i mat lyckades jag smaka på pizzan och gav den klart godkänt.
lite rödtjut på det och kvällen var i hamn.

idag är det söndag och sista pizzabiten blir lunch till min mage efter en långpromenad i det finaste vädret den här veckan!




*

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh, är det någonslags mjölkfri mozarella? Vart hittar man sådan? Jag håller på att dö lite pga pizza-sug, visste inte att det fanns ost-substitut.

johanna sa...

Lisa - jo jo, finns massor med olika mjölkfria ostar. Kolla på Hemköp, dom brukar ha en liten veganhylla eller laktosavdelning, där ostar från RedWood/Cheezly finns. Mozarella, Gouda o Cheddar har jag sett. Smaken är lite olika, mozarellan är bäst tycker jag, smälter o smakar helt ok med lite piff.
http://www.redwoodfoods.es/cheezly.php
Annars har dom ju prima veganpizza på OldCorner i Gamlestan, mittemot Skf, om ni inte orkar göra själva!