torsdag, februari 10, 2011

Veganhak i London?

Jag har börjat tråla nätet (Happy cow) för att kunna få mig lite till livs som stolt vegan under Londonvistelsen. Men finns det några fler spännande ställen än de gamla vanliga thai/indiska/kina ställena, jag är så less på det.

Jag vill har nåt i stil med Solrosen i Gbg/ Seyhmus i Sthlm. Äkta vegetarian/vegan ställe med god riktig mat, miljötänk och hela baletten.

Dom som verkar lovande just nu är Carnevale, Loving hut, SAF och 222. Får se om nåt mer dyker upp.

Andra tips? Roliga affärer, fina saker att titta på och så?


Jag har sett många tips (på veganbloggar) om fina veganställen i Barcelona, så jag slipar lite på spanskan nu för att komma iväg dit i år. Hola, como estas?

Fast man ska inte läsa engelska pocket o lära sig spanska samtidigt, det krockar lite...



*

4 kommentarer:

Helena sa...

Såg du att de hade ett London-reportage om veganmat främst i Soho i något nyligt nummer av Djurens Rätts tidning?

johanna sa...

Jag har missat det.
Var det i gamla numret som kom innan jul?

Helena sa...

Ja, nr 4 2010, på Gabriellas uppslag. Har du det eller ska jag scanna det åt dig?

johanna sa...

Om du har tid/ork, gärna scanna! Tack tack! Jag har inte sparat den tidningen.