lördag, maj 14, 2011

grönt är skönt!


jobbet är igång o det rejält. hela veckan har ägnats åt klippning, grävning och dressning. det skär verkligen i hjärtat att gräva upp mängder med fina perennen, but a job is a job. och flera av dom har fått ett nytt hem på min balkong. önskar bara jag hade en trädgård så jag kunde ta hand om alla!
de som bor på min balkong just nu är en kaprifol, nepeta, astrantia, rudbeckia, phlox, astilbe, en hortensia och några liljelökar. ska bli spännande att se hur det utvecklar sig. måste ha mera jord och fler krukor!
fröodlingen är även igång den med, både på balkongen och inne. basilikan kommer väl växa mig ur huset.
plus att jag hittade en finfin "valbasilika" i fredags på väg till jobbet! den piffade upp fredagslunchen. tack för det Miljöpartiet!


gräva upp, inte plantera.

kratta ut, jämnt och snyggt

tre sorters basilika och en persilja

valbasilika

*

Inga kommentarer: