söndag, maj 15, 2011

mellanmåls tips?


nu när jag är igång och jobbar igen, märker jag att min fantasi tryter lite vid mellanmålsfronten.
jag arbetar fysiskt varje dag så frukost/mellanmål är nödvändigt. dagen ser ut som så: liten frukost hemma, frukost nummer två på jobbet runt 9, lunch 12-13-14, litet mellanmål 15-16 och sen middag hemma.

det är frukost nummer två och mellanmålet som ger mig griller i huvudet. jag försöker äta gröt till frukost två när möjligheten finns men annars blir det ofta smörgås men jag vill inte äta smörgås två gånger om dagen, det är inte bra för magen. men lite frukt på eftermiddagen räcker inte alltid långt heller.

nån som har tips på nåt käckt som man kan ha i kylen och nåt man inte behöver ha i kylen? (ibland är det brist på kylmöjligheter).


nu kom jag på att jag snabbläst en amerikansk bok om mellanmål förut från bibban, får nog leta reda på den igen...
Den hette The vegan lunch box : 130 amazing, animal-free lunches kids and grown-ups will love! av Jennifer McCann.

*

Inga kommentarer: