tisdag, september 18, 2007

planterat för dagen

Idag har jag planterat och kämpat hårt!


Astrantia major ”Rosea” - 15 st
Astilbe “Pumila” , “Finale” - 15 st av varje
Alchmilla mollis - 30 st
Carex elata “Aurea” - 10 st
Dicentra spectabilis ”Alba” - 5 st
Dicentra formosa - 5 st
Digitalis grandiflora - 7 st
Euphorbia polycroma ”Purpurea” - 7 st
Geranium x magnificum - 25 st
Hepatica nobilis - 20st
Hemerocallis 'Barbara Mitchell' , 'Stella de Oro' , ’Corky’ - 10 st av alla
Hosta fortunei “Aurea” - 15 st
Iris sanguinea - 17 st
Lysimachia ”Aurea” - 15 st
Veronica virginica ”Fascination” , ”Rosea” - 10 st
Waldsteinia ternata - 25 st
Physocarpus 'Darts Gold' - 3 st
Juniperus ' Rocket' - 3 st
Taxus 'Hillii' - 3 st
Thuja 'Tiny Tim' - 3 st
Philadelphus x polyanthus 'Mont Blanc' - 2 st

.

5 kommentarer:

lisa sa...

Oj! Inte bara klart godkänt, utan mycket imponerande!

johanna sa...

Lisa - haha smickrare där. :o)
det var kämpigt som fan, men nu är det klart. lite lökar som topping så är allt finemang!

Anonym sa...

Åh vad duktigt jobbat! Heja dig! Har inte grävt nåt på länge nu... kliar lite...ska erkännas...

johanna sa...

fundera grönt - du kan komma o praoa lite, jag behöver nån som gräver åt mig när jag vilar! ;o)

Anonym sa...

hahaha
ledsen, jag har inte tid :) inte just nu iallafall... men senare kanske! Lite långt till praoplatsen bara...